Sram 22 signalizuje nejen nástup 11 rychlostní kazety, ale především celkový počet převodů, který opravdu lze zařadit.
Sram Red 22 …je vybaven karbonovou pákou ErgoBlade s nastavitelnou vzdáleností od řídítek, přehazovačkou s přímým řadícím poměrem a kapacitou pro 28zubý pastorek díky novému B-kolínku. Tišší řazení zaistí Aeroglide kladky s keramickým ložiskem. Yaw vodítko přesmykače se hýbe v rovině s řetězem, navíc má v sobě integrovaný zachytávač řetězu proti spadnutí. Kliky budou k máni i ve variantě s Quarq power meterem s technologií ANT+. Kazeta XG-1190 se StealtRing technologií používá elastomer k utišení vibrací a hluku celkově. Brzdové čelisti byly aerodynamicky vytvarovány a připraveny i pro ráfky Firecrest.
Dlouho se o nich mluvilo a konečně jsou venku – Sram Red hydraulické kotoučové brzdy. Výkon je optimalizován pro 160mm, případně 140mm kotouče. Přední píst má průměr 19 mm, zadní o milimetr menší. Páka, pístek, hadice a 160 mm HSX kotouč celkem váží 449 gramů u Redu, nižší model má 493 gramů s HS1 kotoučem. Budou připraveny právě pro Sram RED 22 a další s označením S-700 s desetirychlostní pákou, píst v páce bude uzpůsoben menšímu tlaku, tedy pro využití na silničním kole. Systém se pyšní snadným přístupem k odvzdušňovacím šroubům.
Velkou novinkou jsou i hydraulické brzdové čelisti! Stejně jako u kotoučových brzd i zde budou dvě verze, RED a S-700. Mezi nimi projde až 28mm plášť a bod dotyku lze nastavit bez nářadí. Hmotnost jedné se pohybuje od 387 po 422 g.
Sram Force 22 I sada Force se dočkala přepracování po vzoru nejvyššího REDu. Nejvíce změna postihla šest klíčových komponent, jmenovitě páky, přesmykač i přehazovačku, kliky, kazetu a řetěz. Nastavitelná vzdálenost páky karbonové páky je stejná, kladky přehazovačky jsou sice tiché, ale už se točí jen na obyčejných ložiscích. Souhlasí i možnost použití 28t pastorku. Karbonové kliky z jednosměrných vláken v kombinaci s hliníkovým pavoukem budou budou i ve 165mm provedení. Řetěz PC-1170 bude zas o kousek užší.
Většinu novinek začnete vídat na pultech už od léta, v nejhorším případě z kraje podzimu. Instruktážní video na odvzdušnění je plné zajímavých detailů
Avid Elixir 9 a 7 Trail
Ostřejší trailbiking, allmountain a freeride, takové je zaměření čtyřpístových brzd od Avidu, které dosud byli jen ve specifikaci X.0. Devítková verze je o 5 g lehčí než 355gramový model s číslem 7, který je ochuzen o nastavení kontaktu destiček.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT