Manitou Junit 2023 – Velká evoluce malé vidlice

29.5.2023
Před několika dny jsme vás informovali o inovovaném modelu vidlice Manitou Mattoc. Není to však jediná novinka, kterou si značka s velkým M ve znaku připravila. Manitou Junit se sice modelu Mattoc velmi podobá, ale je pro úplně jiné ridery. Pro ty nejmenší. S jakými průměry kol je kompatibilní? A jaké technologie mezi dětské vidlice přiváží? Více v představení.

 

Přinést dlouholeté know-how značky v oblasti odpružení těm nejmenším jezdcům zní lákavě. A také chvalihodně. Vidlice Manitou Junit sice trochu povyrostla, ale pořád jde o dětskou vidlici. Dříve dostupná i pro 20″ kola, od dnešního dne pro 24″ a 26″ kola. Vlastně vypadá velmi podobně, jako před pár dny představený model Mattoc. A to v mnoha ohledech, které tento dětský model mohou kvalitami pasovat mezi dospělácké vidlice. Do většího konstrukčního prostoru se toho, co se technologií týká, totiž více vejde.

 

Založena na 34 mm konstrukci

Že je nyní model Junit velmi podobný Mattocu dokazuje i to, že pouští k vodě diametr 32 mm a přebírá dospěláckých 34 mm. Manitou Junit bude dodávána ve zmíněných dvou velikostech a nehledě na to, jakou pro svého potomka zvolíte, má přinášet prémiový zážitek z jízdy pro všechny malé bikery. Samotná dimenze konstrukce společně s hliníkovými nohami ze slitiny 7000 dělá z Junit 2023 lehké, ale velmi tuhé odpružení, což se má promítnout do ještě lepšího výkonu a důvěry malých jezdců ve své kolo. Značka je dokonce přesvědčena, že tento přístup vede k lepšímu začlenění dětí do cyklistiky, aby se stala dlouhodobou součástí jejich života.

 

Vzduchová pružina Dorado nyní i pro děti

Na systém odpružení Dorado Air je výrobce velmi pyšný. Hovoří o něm jako o nejlehčí vzduchové pružině na trhu. Pro Manitou Junit byla pružina samozřejmě ještě speciálně vyladěna, aby si lehčí jezdci mohli užívat stejných benefitů, jako dospělí, hlavně co se citlivosti a schopnosti pohlcování velkých nárazů týká. Dorado Air umožňuje také vnitřní nastavení zdvihu bez potřeby dalších dílů. Standardně má vidlice zdvih 100 mm. Zvýšit lze však až na 160 mm, a to bez obětování počátečního náběhu vidlice do zdvihu.

 

Na “malou” vidlici opravdu hodně nastavení

Poštelovat si zdvih ale není jedinou možností nastavení vidlice. U verze Pro dostává Junit do svých vnitřností také Manitou IRT (Infinite Rate Tune), technologii, která nabízí snadné nastavení tlaku vzduchu na začátku a na konci zdvihu pomocí sekundární pozitivní vzduchové patrony. Hlavní vzduchová pružina pak může být nastavena na nižší tlaky pro zlepšení citlivosti počátku zdvihu, ale při zachování podpory středního zdvihu a středního až agresivního náběhu koncového zdvihu. Junit Pro je vybavena také VTT-6P, nejnovější technologií komprese. Ta má zajistit snadné nastavení komprese pro každý typ terénu. O něco méně sofistikovaný je model Expert, který se rozhodl pro Expert Air s pružinou IVA a kompresním tlumením ABS+.

S těmito technologiemi se váha vidlic Manitou Junit pohybuje od 1574 g do 1840 g.

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu